Survey list

پروتز آلت تناسلی و درمان اختلال نعوظ

پروتز آلت | آندرومید
  • یکی از عمل جراحی دستگاه تناسلی مردان که قطعی ترین راه درمان اختلال نعوظ است ، کاشت پروتز آلت تناسلی (ایمپلنت آلت)می باشد. پروتز آلت یا ایمپلنت آلت وسیله ای است به شکل مداد که به جهت درمان مشکل عدم نعوظ و یا اختلال نعوظ در سیلندرهای آلت فرد تعبیه می‌شود.جراحی پروتز آلت برای افرادی مناسب است که از لحاظ فیزیکی(نشت وریدی یا دیابت یا کهولت سن و…) عملکرد آلتشان دچار اختلال شده و مبتلا به عدم نعوظ یا اختلال نعوظ شده اند می باشد. .درواقع این عمل برای کسانی که از لحاظ ذهنی و روحی دچار مشکل در نعوظ شده اند مناسب نمی باشد.

    پروتز آلت تناسلی چیست؟

    یکی از روش‌های قطعی برای درمان اختلال نعوظ،جراحی کاشت پروتز آلت یا ایمپلنت آلت می‌باشد.ایمپلنت آلت پرتقاضاترین عمل جراحی دستگاه تناسلی مردان می باشد.

    پروتز آلت تناسلی که داخل آلت و درون سیلندرهای آلت بیمار تعبیه می‌گردد، جایگزین سیلندرهای آلت خواهد بود که در هنگام نعوظ پر از خون شده و سفت و بزرگ می‌شوند. پروتزانواع مختلفی دارد (برای اطلاعات بیشتر به مقاله‌ی انواع پروتز آلت مراجعه کنید ).بسیاری از پروتهای آلت که وارد ایران می شوند توسط شرکت‌های تجهیزات پزشکی معتبری در دنیا ساخته شده اند. پروتز آلت مانند پروت سینه و … تاریخ انقضا نداشته و بعد از کاشت پروتز تا آخر عمر در بدن فرد می ماند.

    کاشت پروتز
    کاشت پروتز

    چه افرادی کاندید مناسبی برای پروتز آلت می باشند؟

    همانطور که قبلا گفته شد در بیمارانی که به دلیل مشکلات فیزیکی (نه درگیری‌های ذهنی) دچار عدم نعوظ یا اختلال نعوظ هستند. و توانایی نعوظ کامل خود را از دست داده‌اند ،بهترین و قطعی‌ترین روش درمان عدم نعوظ و یا درمان اختلال نعوظ ، کاشت پروتز آلت است و این بیمارارن کاندید مناسبی برای جراحی پروتز آلت تناسلی می‌باشند.همچنین افرادی که به دلایلی چون بیماری‌هایی که در زیر ذکر شده دچار اختلال نعوظ هستند.می توانند کاندید مناسبی برای ایمپلنت آلت باشند.

    • افراد مبتلا به نشت وریدی(به دلیل سالم نبودن ورید های آلت ،آلت فرد توانایی نگهداری خون در سیلندرها را ندارد و خون از آلت به وریدها پس می‌زند)
    • افراد مبتلا به مشکلات عروقی، دیابتی یا افراد با قند بالا و … (به دنبال اختلال خون رسانی در بافت آلت، عملکرد نعوظ به مرور زمان کاهش یافته و فرد دچار اختلال نعوظ می شود )
    • افرادی که در اثر کهولت سن قدرت نعوظ خود را از دست داده اند. و مصرف دارو هم کمکی به بهبود نعوظ آنها نکرده است.
    • افرادی که در اثر مشکلات قلبی قادر به خوردن داروهای بهبود بخش کیفیت نعوظ نیستند.

    نشت وریدی چیست؟

    ورید ها وظیفه ی خون رسانی به بافت اسفنجی آلت تناسلی را دارند . برای ایجاد نعوظ کامل، خون در این دو کپسول اسفنجی شکل حبس شده و همانند بادکنکی که در اثر دمیدن هوا به داخل آن بزرگ می شود، بافت آلت نیز بزرگ می گردد. در آلت تناسلی نیز همانند بادکنک مجرای ورود هوا باید بسته باشد و نشتی نداشته باشد تا به درستی باد شود و باد آن خالی نگردد.نشت وریدی  یکی از بیماری های فیزیکی آلت تناسلی مردان است که به نوعی اختلال در عملکرد صحیح این ورید ها و به صورت دقیق تر اختلال در عملکرد دریچه های ورید آلت می باشد و باعث اختلال نعوظ می شود.

    زمانیکه این دریچه ها دچار اختلال شده و توانایی بسته شدن خود را از دست می‌دهند. اصطلاحا ورید آلت دچار نشت شده و فرد به بیماری نشد وریدی دچار می شود. هرچه این در چه خراب تر باشد، شدت نشت وریدی نیز بیشتر شده و آلت فرد سفتی خود را بیشتر از دست می‌دهد. و در موارد شدید نیز فرد به صورت کامل دچار عدم نعوظ و اختلال نعوظ می‌گردد.

    نشت وریدی و اختلال نعوظ
    نشت وریدی عامل اختلال نعوظ

    مراحل اقدام به جراحی

    برای گرفتن نوبت عمل کاشت پروتز آلت چه مراحلی را باید طی کرد؟

    مرحله ی اول : تشخیص بیماری

    اولین مرحله مشخص شدن علت اصلی عدم نعوظ اختلال نعوظ یا عدم نعوظ می باشد.ابتدا بیمار توسط پزشک معاینه شده و با آزمایشات تخصصی مانند سونوگرافی و… برای او پرونده تشکیل می دهد.

    پس از بررسی توسط متخصص ارولوژیست بیماران عدم نعوظ به سه دسته تقسیم خواهند شد:

    ۱. بیمارانی که هیچ مشکلی در بافت آلتشان نداشته و در اثر مشکلات ذهنی دچار مشکل در نعوظ شده اند. این افراد با درمان های دارویی و به همراه دوره های روان کاوی و روان شناسی درمان می شوند.

    ۲. بیمارانی که بافت آلت انها تا قسمتی دچار مشکل شده و نعوظ ناقص داشته. و رفته رفته سفتی آلت و کیفیت نعوظ در آنها در حال کاهش است. در این افراد بسته به شدت بیماری درمان دارویی یا لیزر تراپی یا کاشت پروتز تجویز میگردد.

    ۳. بیمارانی که بافت آلت دچار مشکل شدید شده. و تحت هیچ شرایطی نعوظ نداشته و به دارو جواب نداده اند. و همیشه آلت آنها شل بوده است که در این افراد درمان پروتز که درمان قطعی هست انتخاب میشود.

    مرحله ی دوم : خرید پروتز

    قطعی ترین روش درمان برای بیمارانی که جزو دسته دوم و سوم می باشند کاشت پروتز آلت می باشد. برای تهیه پروتزآلت تناسلی ، شرکت های پروتز متفاوتی به  بیمار معرفی میگردد و بیمار با توجه به توان مالی و قیمت به روز پروتز، میتواند از هر یک از شرکت های مورد تایید یکی از انواع پروتز آلت را تهیه نماید. افراد تنها با داشتن برگه معرفی از طرف دکتر می توانند پروتز را تهیه کنند و بدون مجوز دکتر امکان خرید پروتز را ندارند.

    مرحله سوم : گرفتن نوبت جراحی

    پس از خرید پروتز ، بیمار موظف است مجددا به پزشک مراجعه و اقدام به گرفتن نوبت جراحی نماید. پزشک پس از صحبت با بیمار ، تاریخی را به جهت جراحی مشخص کرده و برای بیمار برگه ی بستری صادری می نماید .

    مرحله چهارم : هماهنگی با شرکتِ پروتز

    پس از مشخص شدن تاریخ جراحی ، بیمار موظف است به شرکتی که پروتز را از آن تهیه کرده اطلاع داده. و شرکت فروشنده با هماهنگی جراح ، در روز جراحی پکیج کاملی از( قطر های متفاوت) مدلِ پروتز خریداری شده توسط بیمار را به بیمارستان تحویل می دهد . در زمان عمل ،سایز داخلی سیلندر آلت بیمار مشخص شده و ‌جراح ، پروتز با قطر مناسبِ را برای بیمار در داخل آلت تعبیه خواهد کرد.

    مرحله پنجم : جراحی

    سه نوع پروتز آلت وجود دارد و کاشت پروتز هر یک از این سه نوع متفاوت می باشد. جراح به کمک ابزار های مناسب قطر داخلی سیلندر های آلت را اندازه گیری کرده سپس پروتز در قطر مناسب را انتخاب و سیلندرهای آن را داخل آلت قرار می‌دهد . اگر بیمار ، پروتز پمپی دو قطعه‌ای را تهیه کرده باشد، پمپ و دریچه تخلیه داخل کیسه بیضه قرار داده می‌شود. چنانچه پروتز سه تکه‌ای تهیه شده باشد، جراح مخزن مایع را از راه برش داخلی ایجاد شده زیر دیواره شکم قرار می‌دهد.

    آیا پروتز آلت باعث افزایش سایز آلت می گردد ؟

    بر خلاف تصورعموم و اشتباهات رایجی که وجود دارد، پروتز آلت تناسلی یا ایمپلنت‌ آلت ،باید هم اندازه ی سیلندرهای اسفنجی داخل آلت فرد تعبیه شوند ، از این رو تاثیری در افزایش سایز در فرد ندارد. اما از آنجایی که بیمار بعد از انجام کاشت پروتز نعوظ کامل را تجربه می کند ، احساس بزرگتر شدن آلت را خواهد داشت. شخصی که دچار اختلال نعوظ و یا عدم نعوظ بوده. سیلندرهای آلت او به صورت کامل بزرگ و برجسته نمی‌شده. و پس از جراحی که این سیلندرها به صورت کامل بزرگ شده. و نعوظ کاملی را تجربه می نماید، از این رو احساس بزرگی و تا حدودی کلفت‌تر شدن آلت را در مقابل وضعیت قبل از عمل خود دارد.

    بطور خلاصه پروتز آلت تناسلی و کاشت پروتز یکی از پرطرفدار ترین جراحی دستگاه تناسلی مردان بوده و قطعی ترین روش درمان اختلال نعوظ و عدم نعوظ می باشد.

    آخرین به روز رسانی : پنج شنبه 1401/10/8

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    1 دیدگاه در “پروتز آلت تناسلی و درمان اختلال نعوظ

    1. سجاد گفت:

      بهترین دکتری که برای پروتز آلت دیدم دکتر میرصادقی هست کارشون عالیه فوق العاده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *