وبلاگ آندرومید

10 نکته طلایی حفظ زندگی جنسی مناسب

  • بهترین روش حفظ زندگی جنسی مناسب

    اگر به دنبال یک زندگی زناشویی بی‌نقص و عالی هستید، باید بدانید که چه بخش‌هایی پیش روی زندگی شما قرار دارد. زندگی جنسی و برقراری رابطه جنسی از مهم‌ترین بخش‌های یک زندگی زناشویی است، به‌طوری‌که می‌تواند مدت‌زمان دوام رابطه را مشخص کند. حال با توجه به اهمیت این موضوع، تصمیم داریم در ادامه با بهترین روش حفظ زندگی جنسی مناسب آشنا شویم تا بتوانید بهترین عملکرد را در این زمینه از خود به نمایش بگذارید.

    1. اهمیت زندگی جنسی

    بدون‌شک یکی از ملزومات زندگی مشترک، داشتن رابطه جنسی سالم است. این موضوع به‌قدری اهمیت دارد که می‌توان آن را یکی از دلایل ازدواج درنظر گرفت. رابطه جنسی اگر به‌درستی وجود داشته باشد، بسیاری از اختلافات بین زوجین را از بین می‌رود، اما در صورتی که از زندگی حذف شود یا میزان آن کاهش پیدا کند، مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند.

    رابطه جنسی علاوه‌بر آنکه لذت بسیاری را برای زن و مرد به همراه دارد، از مزایای روانی و عاطفی دیگری نیز برخوردار است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • احساس شادی بیشتر
    • کاهش استرس
    • آرامش روان
    • فعالیت بهتر مغز
    • خواب بهتر
    • تناسب اندام
    • عملکرد بهتر قلب و عروق

    همان‌طورکه مشاهده می‌کنید، رابطه جنسی مزایای بسیاری را برای زوجین به همراه دارد، از همین رو حفظ زندگی جنسی مناسب بسیار مهم است؛ اما چگونه می‌توان به حفظ زندگی جنسی کمک کرد؟

     حفظ زندگی جنسی خوب

    2. با شریک زندگی خود صحبت کنید

    اگر شما از دسته افرادی هستید که به‌دلیل خجالت و شرم با شریک زندگی خود درباره‌ی مشکلات جنسی صحبت نمی‌کنید، باید بدانید که خطر جدی رابطه شما را تهدید می‌کند. بهترین روش حفظ زندگی جنسی مناسب در چنین موقعیتی، صحبت با شریک زندگی است. شما باید بدون احساس خجالت موضوع را به‌طورمستقیم با همسر خود در میان بگذارید تا بتوانید بهترین راه‌حل را پیدا کنید.

    برای اینکه صحبت‌های شما موثر واقع شوند، توصیه می‌شود در زمان مناسب صحبت کنید. اگر مسائلی که می‌خواهید مطرح کنید کوچک هستند و به کیفیت رابطه جنسی کمک می‌کنند، می‌توانید آن‌ها را حین انجام رابطه مطرح کنید، اما اگر مسئله بزرگتری وجود دارد بهتر است در زمان و فضای دیگری آن را با شریک خود در میان بگذارید.

    3. از لمس و محبت فیزیکی غافل نشوید

    یکی از مشکلات شایعی که اکثر افراد بابت آن ناراحت هستند، این است که شریک جنسیشان به عشق‏ورزی فیزیکی و لمس کردن بدنشان بی‌توجه است. دقت داشته باشید که یک رابطه جنسی خوب و با کیفیت مراحل مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین مرحله‌ها لمس و محبت فیزیکی است؛ بنابراین نباید از بوسیدن و نوازش قسمت‌های مختلف بدن همسرتان غافل شوید.

    تمرین لمس کردن نیز بهترین روش حفظ زندگی جنسی مناسب است. شما باید لمس کردن را به‌قدری تمرین کنید تا متوجه شوید که همسرتان از چه میزان فشار و لمس بدنش لذت می‌برد. البته می‌توانید در رابطه با این موضوع صحبت کنید و از شریک زندگی خود بخواهید که از علایقش به شما بگوید تا رابطه زودتر به سطح ایده‌ال برسد.

    4. تنوع ایجاد کنید

    یکی از بدترین اتفاقاتی که می‌تواند برای زندگی جنسی پیش آید، یکنواختی است. این موضوع می‌تواند شوق و علاقه طرفین را نسبت به رابطه جنسی از بین ببرد، از همین رو توصیه می‏شود موقعیت‌های مختلفی را در زندگی جنسی خود تجربه کنید تا هیجان و شوق شما برای برقراری رابطه از بین نرود. امروزه تجهیزات متنوعی در دسترس است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به رابطه‌ی خود شور و شوق دهید. همچنین شما می‌توانید با متخصصین و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند نیز مشورت کنید تا لطمه‌ای به رابطه‌ی شما وارد نشود.

    برای ایجاد و حفظ زندگی جنسی خوب با شریک زندگی خود

    5. از روان‌کننده‌ها استفاده کنید

    بسیاری از خانم‌ها به‌دلیل مشکلاتی چون خشکی واژن نمی‌توانند رابطه جنسی خوبی را تجربه کنند و از این موضوع واهمه دارند. دقت داشته باشید که این مشکل بزرگ و غیرقابل حل نیست و شما می‌توانید به‌راحتی این مشکل را برطرف کنید. بهترین روش حفظ زندگی جنسی مناسب در چنین موقعیتی، استفاده از روغن‌ها و روان‌کننده‌های مخصوص است.

    روغن‌ها و ژل‌های روان‌کننده کمک می‌کنند که رابطه جنسی دردناک نباشد، بنابراین دخول به راحتی صورت می‌گیرد و طرفین از رابطه لذت می‌برند. روغن‌ها و ژل‌های روان‌کننده انواع مختلفی دارند و شما باید با توجه به شرایط و نیاز خود بهترین انتخاب را انجام دهید. اگر مشکل شما با این روش برطرف نشد، باید از سایر گزینه‌های درمانی استفاده کنید؛ البته حتما در این باره با متخصص زنان مشورت کنید.

    6. رعایت بهداشت بدن

    یکی از موضوعاتی که می‌تواند تاثیر منفی روی زندگی جنسی داشته باشد، عدم رعایت بهداشت بدن است. لذا توصیه می‌شود پیش از برقراری رابطه جنسی به حمام بروید و دوش بگیرد و بهداشت نقاط مختلف بدن را رعایت کنید. البته تنها بهداشت بدن مهم نیست، بلکه شما باید بهداشت دهان و دندان را نیز رعایت کنید و عطر خوش‌بویی به بدنتان بزنید. تمام این موارد می‌توانند در حفظ زندگی جنسی مناسب تاثیر داشته باشند و کمک کنند تا شما لحظات بهتری را تجربه کنید.

    7. ایجاد فضایی مناسب

    عاشقانه و رمانتیک نگه داشتن فضای اتاق نیز می‌تواند بهترین روش حفظ زندگی جنسی مناسب باشد، زیرا این موضوع روی کیفیت رابطه جنسی تاثیر مستقیمی دارد. شما می‌توانید فضای اتاق را با نورهای کم و رنگی به‌زیبایی تزیین کنید و با این کار فضای رمانتیک‌تری را به محیط ببخشید. بسیاری از زوجین از یک موسیقی ملایم و لذت‌بخش نیز استفاده می‌کنند.

    البته توصیه می‌شود هرچند وقت یکبار چیدمان و فضای اتاق را تغییر دهید، برای مثال می‌توانید رنگ یکی از دیوارهای اتاق را تغییر دهید یا از یک شمع یا عود معطر استفاده کنید. بهتر است که حین رابطه وسایل صوتی تصویری مانند تلویزیون روشن نباشند تا شما بتوانید رابطه بهتری داشته باشید.

    8. عدم تظاهر به ارگاسم

    بسیاری از زنان پس از آنکه همسرشان ارگاسم را تجربه کند، تظاهر می‌کنند که آن‌ها نیز به ارگاسم رسیده‌اند که در رابطه با این موضوع باید گفت این کار خیانت در حق خودشان و همسرشان است. تظاهر به ارگاسم در طولانی‌مدت نتایج غیرقابل جبرانی را به همراه دارد و به همین دلیل توصیه می‌شود که در رابطه با این موضوع با شریک جنسی خود صادق باشید.

    با همسرتان صحبت کنید و به وضوح به او بگویید که به ارگاسم نرسیده‌اید؛ سپس باید دلیل این مشکل را جستجو و در نهایت آن را برطرف کنید. البته اگر قادر به حل این مسئله نبودید، می‌توانید با مشاورین و متخصصین این حوزه صحبت کنید تا بهترین راهکارها به شما پیشنهاد شود.

    9. از حرکات و رفتارهای جذب‌کننده غافل نشوید

    حرکات و رفتارهای جذب‌کننده را نیز می‌توان به‌عنوان بهترین روش حفظ زندگی جنسی مناسب درنظر گرفت. لحن صحبت کردن، استفاده از عطر، پوشیدن لباس‌های جذاب، مدل موهای مختلف و … از جمله مواردی هستند که می‌توانند در زندگی جنسی شما تاثیرات مثبتی داشته باشند.

    البته تمام این موارد تنوع بالایی دارند و مسلما سلیقه‌ی هرشخص متفاوت است، از همین رو توصیه می‌شود در رابطه با این موارد نیز با شریک زندگی خود صحبت کنید. برای مثال بپرسید که از بوی چه عطری لذت می‌برد یا چه رنگ لباسی را بیشتر دوست دارد. تمام این موارد کمک می‌کنند که رابطه گرم‌تر و لذت‌بخش‌تری را تجربه کنید.

    10. با نقاط مختلف بدن یکدیگر آشنا شوید

    اگر می‌خواهید که زندگی جنسی خوب و مناسبی داشته باشید، لازم است که با نقاط مختلف بدن یکدیگر آشنا شوید. برای آشنایی با این موضوع توصیه می‌شود تحریک را از نقطه‌های مختلف شروع کنید تا متوجه شوید که همسر شما دقیقا چه احساسی دارد. سپس شما می‌توانید در دفعات بعد نقاط حساسی که پیدا کردید را مورد هدف قرار دهید و از طریق آن‌ها شریک جنسی خود را به‌خوبی تحریک کنید. برای مثال نقطه G یکی از حساس‌ترین نقاط بدن در خانم‌ها است که تحریک آن می‌تواند با لذت فراوانی همراه باشد.

    جمع‌بندی

    برای پیدا کردن بهترین روش حفظ زندگی جنسی مناسب، لازم است که رابطه و زندگی خود را به‌خوبی بشناسید و منشا مشکل را پیدا کنید. سپس باید با توجه به مشکلی که وجود دارد، بهترین راه‌حل را انتخاب کنید. فراموش نکنید که زندگی و رابطه جنسی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی یک فرد است، بنابراین اگر نتوانستید مشکل را حل کنید، حتما آن را با یک متخصص در میان بگذارید تا مشکل به‌درستی و از پایه برطرف شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *