وبلاگ آندرومید

درمان زود انزالی چیست؟ چند روش درمانی موثر برای انزال زودرس

زود انزالی چیست
  • زمان مطالعه : 7 minutes

    زود انزالی چیست ؟

    زود انزالی یکی از مشکلات جنسی در آقایان است که می‌تواند بر روی زندگی زناشویی آن‌ها‌ تاثیر زیادی بگذارد. بسیاری از آقایان به دلیل اینکه دغدغه زیادی برای درمان زود انزالی دارند، می‌خواهند بدانند که درمان زود انزالی چیست و چقدر زمان برای درمان این مشکل وجود دارد. خوشبختانه، روش‌ها‌ی مختلفی برای درمان زود انزالی وجود دارند که اگر با آن‌ها‌ آشنایی داشته باشید، راحت‌تر‌ می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. بنابراین، اگر با مشکل زود انزالی مواجه هستید و از این مشکل رنج می‌برید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

    علائم زود انزالی چیست؟

    زود انزالی به عنوان یکی از مشکلات جنسی در آقایان می‌تواند به صورت طولانی مدت و یا کوتاه مدت باشد. زود انزالی‌ها‌ی کوتاه و گاه به گاه، جای نگرانی ندارد؛ اما زمانی که این مشکل مکرر رخ دهد، نیاز به درمان آن وجود دارد.

    بسیاری از افرادی که دارای زود انزالی هستند، نمی‌دانند که علائم زود انزالی چیست؟ به همین خاطر، خیلی دیر اقدام به درمان این مشکل می‌کنند. از جمله علائم زود انزالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    • علامت اصلی زود انزالی در آقایان، عدم توانایی در به تاخیر‌اند‌اختن انزال بیش از یک دقیقه پس از دخول و حین نزدیکی است.
    • اوج گرفتن سریع انزال در طول خودارضایی نیز از جمله مشکلات رایجی است که برخی از آقایان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
    • مشکل انزال زودرس برای آقایان، زمانی تشخیص داده می‌شود که آقایان به صورت مادام العمر این مشکل را تجربه کرده باشند.

    از کجا بفهمیم زود انزالیم و چه کسی زود انزال است

    برای درک این موضوع باید بدانید که زود انزالی در پزشکی تعریف مشخصی دارد . بدان معنی که بسیاری از افرادی که خود را زود انزال یا دیر انزال میدانند دچار این مشکل نبوده بلکه در اثر شرایط به این عارضه دچار شده اند . به طور کلی در علم پزشکی به فردی که

    1. حداقل 2 بار در هفته رابطه ی جنسی داشته باشد
    2. شریک جنسی ثابتی در حدود 1 سال داشته باشد
    3. انزال او بین 3 الی 5 دقیقه نباشد

    زود یا دیر انزال گویند و اگر فرد یکی از این سه شرط بالا را نداشته باشدی میتواند در اثر هیجانات روحی یا یکنواختی رابطه دچار زود یا دیر انزالی گردد.

    درمان زود انزالی چیست؟
    درمان زود انزالی چیست؟

    زود انزالی ثانویه و اولیه چیست؟

    به طور کلی، زمانی که بحث زود انزالی در آقایان می‌شود، باید بدانیم که انواع زود انزالی چیست؟ زود انزالی به دو دسته زود انزالی اولیه و زود انزالی ثانویه تقسیم‌بندی می‌شود که در ادامه در مورد آن‌ها‌ توضیح می‌دهیم.

    • زود انزالی اولیه

    اگر دارای زود انزالی اولیه باشید، احتمالا شما حتی برای اولین تجربه جنسی خودتان نیز با این مشکل مواجه هستید.

    • زود انزالی ثانویه

    زود انزالی ثانویه به این معنی است که شما در طول تجربه‌ها‌ی جنسی خودتان انزال طولانی و نرمالی داشته‌اید، اما در حال حاضر شاهد زود انزالی هستید.

    هم زود انزالی اولیه و هم زود انزالی ثانویه قابل بهبود اند. فقط لازم است که شما با کمک گرفتن از پزشک یا متخصص جنسی، روش‌ها‌ی خوبی را برای درمان این مشکل در نظر بگیرید. درمان زود انزالی، بسته به اینکه زود انزالی به چه علتی به وجود آمده است، متفاوت خواهد بود.

    درمان زود انزالی چیست؟ چند روش درمانی موثر

    زود انزالی در آقایان از جمله مشکلات رایج در آقایان است، ولی خوشبختانه می‌توان آن را با کمک روش‌ها‌ی مختلف بهبود بخشید. از جمله روش‌ها‌ی بهبود برای زود انزالی آقایان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    علائم زود انزالی چیست؟
    علائم زود انزالی چیست؟

    کمک‌ها‌ی روانی

    متاسفانه، برخی از آقایانی که دارای مشکل زود انزالی هستند، با مشکلات روانی نیز مواجه می‌شوند. اضطراب، افسردگی و مشکلات عاطفی می‌توانند باعث ایجاد انزال زودرس یا اختلال انزال شوند. به همین خاطر، یکی از بهترین روش‌ها‌ برای درمان انزال زودرس، کمک گرفتن از یک روانشناس، روانپزشک یا درمانگر جنسی است.

    برخی از مشکلات جنسی در آقایان مانند انزال زودرس نیز مربوط به تعامل زوجین است. به همین خاطر، می‌توان با کمک گرفتن از زوج‌درمانی، زود انزالی را نیز درمان کرد.

    استفاده از کرم‌ها‌ی بی‌حس‌کننده

    یکی دیگر از روش‌ها‌ی درمان زود انزالی در آقایان، استفاده از کرم‌ها‌یی است که باعث بی حس شدن آلت تناسبی می‌شوند. این کرم‌ها‌ می‌توانند روی سر آلت تناسلی زده شوند تا حساسیت سر آلت تناسلی در هنگام برقراری رابطه جنسی کاهش پیدا کند. باید توجه داشت که باز هم برای استفاده از این کرم‌ها‌، باید با پزشک مشورت کرد.


    بیشتر بدانید : واریکوسل چیست و چه علائمی دارد؟


    درمان‌ها‌ی پزشکی

    داروهای مختلفی برای درمان زود انزالی در آقایان وجود دارند که هر کدام می‌توانند بسته به شرایط بیمار مورد استفاده قرار گیرند.

    ممکن است بسته به نظر پزشک، داروهای مختلفی مانند داروهای ضد افسردگی برای فرد دارای زود انزالی تجویز شود. با این حال ممکن است این داروها عوارض جانبی مختلفی مانند حالت تهوع، خشکی دهان، خواب آلودگی و … را به دنبال داشته باشند. از طرفی داروهای افسردگی می‌توانند میل آقایان به داشتن رابطه جنسی را کاهش دهند. به همین خاطر، نمی‌توان بدون تجویز پزشک از داروهای ضد افسردگی برای درمان زود انزالی در آقایان استفاده کرد.

    داروهای مختلف دیگری مانند داروهایی که برای درمان اختلال نعوظ مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند برای درمان زود انزالی آقایان مفید باشند. با این حال این داروها نیز باید بر اساس نظر پزشک برای افراد تجویز شوند.

    روش‌ها‌ی شروع و توقف و فشار دادن

    دو روش دیگر که برای درمان زود انزالی مورد استفاده قرار می‌گیرد، روش شروع و توقف و روش فشار دادن است. اگرچه هیچ تضمینی وجود ندارد که این دو روش موثر باشند، اما امتحان کردن آن‌ها‌ بی ضرر است.

    روش شروع و توقف

    در این روش شریک جنسی شما، آلت تناسلی شما را تحریک می‌کند تا زمانی که به انزال نزدیک شوید. سپس، باید تحریک آلت تناسلی متوقف شود تا شما احساس کنید که دوباره می‌توانید شروع کنید. شما می‌توانید از شریک جنسی خودتان بخواهید که این کار را 4 بار انجام دهد. سپس، در دفعه چهارم به خودتان اجازه دهید که انزال اتفاق بیفتد.

    روش فشار دادن

    در این روش، شریک جنسی شما آلت تناسلی شما را تحریک می‌کند تا زمانی که به انزال نزدیک شوید. سپس، باید آلت تناسلی محکم فشار داده شود تا نعوظ شما شروع یه ضعیف شدن کند.

    زندگی با انزال زودرس

    انزال زودرس در گروه مشکلات جنسی شایع در آقایان قرار می‌گیرد و معمولا جای نگرانی برای آن وجود ندارد. بسیاری از افراد با انزال زودرس زندگی می‌کنند و با کمک روش‌ها‌ی ذکر شده، این مشکل را در زندگی زناشویی خودشان کنترل می‌نمایند؛ اما اگر به طور مکرر دچار زود انزالی هستید، بهترین راه مراجعه به پزشک است. اگر احساس می‌کنید که شریک جنسی شما از انزال زودرستان ناراحت است، می‌توانید با او صحبت کنید و مشکل خودتان را با او در میان بگذارید.

    آخرین به روز رسانی : چهار شنبه 1401/11/26

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    درمان مشکلات انزال

  • درمان مشکلات انزال

    انزال نقش ویژه‌ای در روند طبیعی سکس داشته و اختلال در آن زمینه‌ساز برخی مشکلات روحی و جسمی می‌شود. بروز برخی از این نوع اختلالات همچون دیر انزالی، به ندرت اتفاق می‌افتد. اما برخی دیگر مانند انزال زودرس، انزال بی اختیار و انزال خشک، شایع‌ ترهستند.

    مشکلات انزال به دو دسته ی متفاوت نقسیم می شوند. مشکلات فیزیکی انزال ( مثل انزال خشک و دردناک و ... ) مشکلات در مدت زمان انزال مثل زود انزالی یا دیر انزالی مشکلات انزال اصولا در اثر مشکلات فیزیکی دستگاه تناسلی بوده و به کمک دارو یا جراحی قابل درمانند. اما بر خلاف تصور، مدت زمان انزال یک فرایند مغزی بوده و فرمان آن از مغز صادر میشود و  مشکلاتی چون کجی آلت٬ عدم نعوظ یا اختلال نعوظ و ... بر روی آن تاثیر ندارد. از این رو درمان تنها به کمک دارو امکان پذیر است.

    انزال چیست:

    به خارج شدن منی و اسپرم از مجرای مرد در زمان سکس انزال گویند. فرمان انزال توسط مغز صادر شده و یک فرایند ناخود اگاه است. از این رو بر خلاف تصور مردم، مشکلات نعوظ، کجی آلت، مشکلات مجرا،‌ زگیل تناسلی و ... هیچ تاثیری بر مدت زمان انزال نداشته و نمیتوان به کمک جراحی مدت زمان انزال را کم یا زیاد کرد.

     

    مشکلات انزال:

    دیر انزالی و زود انزالی اختلال عملکرد جنسی است. مردانی که به این مشکلات دچار هستند نمی توانند در مدت زمان طبیعی به ارگاسم برسند و به همین دلیل انزال مایع منی یا با تاخیر بسیارو یا خیلی زود اتفاق می افتد. در این حالت گفته می شود فرد دچار دیر یا زود انزالی است. این دیر یا زود انزالی باعث می شود فرد از نظر روانی دچار استرس شده و شریک جنسی او نیز از رابطه ی جنسی خود لذت نبرد.

    از طرفی مشکلات دیگر در زمان انزال مثل درد دز زمان انزال یا انزال خشک و ... نیز جزو مشکلات انزال دسته بندی می گردند.

    زمان استاندارد انزال در مردان:

    زمانی که برای دیر انزالی و یا زود انزالی در نظر گرفته شده است بین 3 تا 10 دقیقه است که اگر کمتر از 3 دقیقه باشد دچار زود انزالی و اگر بیشتر از 10 دقیقه بشود دچار دیر انزالی شده اید. اما باید توجه داشت برای اندازه گیری این زمان باید فرد به مدت یکسال زندگی جنسی فعال داشته باشد. سکس پشت سر هم و زیاد باعث دیر انزالی و نداشتن سکس نرمال باعث زود انزالی می گردد.

    تعداد دفعات سکس طبیعی در ماه:

    زندگی جنسی نرمال (طبیعی ) یا تعداد دفعات نرمال سکس در هفته یا ماه در دیر یا زود انزالی فرد تاثیر مستقیمی دارد. 

    زندگی جنسی فعال به حالتی گفته می شود که یک فرد به صورت ثابت هفته ای یک یا دوبار نزدیکی و رابطه ی جنسی منجر به انزال با شریک جنسی ثابت داشته باشد و این رابطه بیش از یکسال به طول انجامیده باشد.

    زیرا هر یک از این عوامل به صورت مستقیم بر روی مدت زمان انزال یک فرد تاثیر گذار است.

    اگر یک فرد زندگی جنسی فعال بالای یکسال داشته باشد میتوان از نظر زید انزالی یا دیر انزالی او را بررسی کرد.

    عدم نعوظ و مشکلات آن

    انواع مشکلات انزال و علت های آن:

     اصولا مشکلات انزال به چند دسته تقسیم می شوند:
    مشکلات فیزیکی انزال مثل انزال دردناک، انزال خشک و ...
    این مشکلات در اثر ایراد در عملکرد اندامهای تناسلی و جنسی فرد ایجاد شده و پس از بررسی علت به کمک دارو یا جراحی و ... قابل درمان است.
    مشکلات در مدت زمان انزال مثل زود یا دیر انزالی همانطور که در بالا اشاره کردیم نداشتن زندگی جنسی فعال،‌ نداشتن شریک جنسی ثابت بالای یکسال و ... میتواند باعث هیجانات جنسی و در نتیجه زود انزالی گردد.
    از طرفی داشتن بیش از حد رابطه ی جنسی و شریک جنسی ثابت بیشتر از یکسال و تعداد دفعات پشت سر هم سکس و مشکلات و استرس های روحی و روانی و ... میتواند عامل دیر انزالی گردد.

     

    درمان مشکلات انزال:

    درمان مشکلات فیزیکی انزال:

    مشکلات فیزیکی انزال مثل انزال خشک یا انزال دردناک میتواند به کمک دارو یا جراحی و ... درمان گردد.


    درمان دیر یا زود انزالی:

    تمامی مشکلات مدت زمان انزال مثل دیر انزالی یا زود انزالی تنها به کمک دارو قابل بهبود است. زیرا همانطور که در بالا گفتیم فرمان انزال توسط مغز صادر شده و تنها با برخی داروها می توان مدت زمان آن را بهبود بخشید.
    در خیلی از تبلیغات برای درمان زود انزالی و دیر انزالی درمان جراحی و یا عمل های سرپایی و تزریق به آلت و ... معرفی شده که تمامی این روش ها غیر علمی می باشد.
    تزریق به آلت برای ایجاد بی حسی در پوست آلت و نیز روش کاملا غیر علمی می باشد و باعث صدمات جدی به بافت آلت می گردد.

    برای گرفتن نوبت درمان مشکلات انزال در آندرومید:

    با شماره روبرو تماس گرفته و یا در واتساپ به شماره 02128421149 پیام دهید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای