Survey list

بهترین دکتر ناباروری و IVF در ایران و تهران

بهترین دکتر ناباروری و IVF در ایران و تهران
  • زمان مطالعه : 12 minutes

    آی وی اف چیست ؟

    آی وی اف یکی از رایج‌ترین روش‌های درمانی برای افرادی است که قادر به بارداری طبیعی نیستند. در روش IVF عمل لقاح خارج از بدن زوجین انجام می‌شود.
    ناباروری امروزه یکی از مهم ترین دغدغه های زوج های جوان بوده که به دلایلی مثل تغذیه نا مناسب بی تحرکی استرس و … به شدت در ایران در حال گسترش است .

    باید توجه داشت علت ناباروری در زوجین 40 درصد در اثر مشکلات بدن خنم و 40 درصد در اثر مشکلات بدن آقا و 20 درصد بدون علت است .
    برای درمان و بررسی ناباروری آقا باید به متخصص و جراح ارولوژیست و برای خانم به متخصص و جراح زنان مراجعه کرد .
    در این مقاله بهترین دکتر ناباروری و IVF در ایران معرفی میگردد.

    برای اطلاع از بهترین جراح و متخصص ارولوژی (کلیه و مجاری ادراری و تناسلی ) به این مقاله مراجعه کنید .

    زنان پیش از انجام این روش ابتدا با تجویز پزشک داروهایی (هورمون باروری) برای تحریک تخمک‌گذاری استفاده می‌کنند. پس از چند روز با صلاح دید پزشک تخمک‌ها را از بدن خانم از طریق پانکچر از مسیر واژینال (بدون برش و بخیه ) جمع‌آوری کرده و با اسپرم مرد، عمل لقاح را در محیط و شرایط مخصوص آزمایشگاهی انجام می‌دهند.

    چنانچه لقاح به صورت موفقیت آمیز انجام شود، بین ۲ تا ۶ روز جنین اجازه رشد دارد و پس از آن جنین‌شناس، قوی‌ترین جنین را انتخاب کرده و به رحم مادر منتقل می‌کند، تا با رشد در آن به زایمان موفق تبدیل شود.


    ویس ناباروی و IVF

    چه مشکلاتی را می توان با روش آی وی اف (IVF) یا لقاح آزمایشگاهی درمان کرد:

    باید توجه داشت که روش لقاح مصنوعی یا IVF برای همه مناسب نیست بلکه IVF برای افرادی مناسب است که در اثر بیماری ها یا مشکلات زیر قادر به بارداری طبیعی نیستند :

    •  آندومتریوز در زنان
    • ازواسپرم انسدادی در مردان
    • انسداد لوله‌های تخمدان در زنان
    • اختلالات تخمک‌گذاری
    • کیست های رحم و تخمدان درزنان
    • کیفیت پایین تخمک
    • کیفیت پایین اسپرم 
    • مشکل باروری با علت ناشناخته
    • ذخیره تخمک
    • و…

    اقدامات قبل از ای وی اف (IVF)

    • خوب و کافی بخوابید.
    • استرس خود را کاهش دهید.
    • سلامت اسپرم را افزایش دهید.
    • سلامت تخمک را کنترل کنید.
    • سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرید.
    • ویتامین های کافی و به اندازه مصرف کنید.
    • قبل از انجام IVF سلامت رحم و لوله های رحمی شما باید مورد بررسی قرار گیرند..
    • به طور کلی مراحل ای وی اف به دسته های زیر تقسیم می باشد:
    • تحریک تخمدان به کمک داروهای هورمونی حدود 2هفته
    • عمل تخمک گیری یا پانکچر زن
    • فرایند آماده‌سازی اسپرم گیری از مرد در زمان پانکچر
    • بارور کردن تخمک ها در آزمایشگاه پس از جراحی پانکچر
    • کشت جنین در ازمایش حدود 3 الی 4 روز
    • فیریز جنین های تشکیل شده
    • هورمون تراپی و آماده سازی رحم زن برای انتقال جنین های تشکلیل شده حدود 2 هفته
    • انتقال جنین به رحم

    برای تماشای ویدیو زیر لطفا فیلتر شکن خود را روشن کنید


    طول دوره ی انجام ای وی اف (IVF):

    حدود 2 هفته طول می‌کشد تا یک دوره تخمک کشی کامل انجام شود.پس از آن بسته به تشخیص پزشک و بر اساس تعداد جنین تشکیل شده پزشک تصمیم میگیرد که پانکچر مجددا انجام شود و یا تخمک ها را به رحم انتقال دهد . برای انتقال جنین به رحم نیز حدود 2 هفته تا 1 ماه هورمون تراپی برای آماده کردن رحم انجام میشود .

    مراقبت بعد از آی وی اف :

    • انجام مراقبت های بعد از آی وی اف بسیار مهم و ضروری بوده و لازم است که حتما رعایت گردند.
    • به طور کلی توصیه ها و مراقبت های بعد از IVF شامل موارد زیر می باشند :
    • انجام کارهای سنگین، بلند کردن وسایل سنگین، فعالیت های شدید فیزیکی و ورزش تا قبل از پایدار شدن وضعیت بارداری، توصیه نمی شود
    • برنامه غذایی را به گونه ای تنظیم کنید که دچار یبوست و یا نفخ نشوید
    • ممکن است پس از انجام عمل ای وی اف،پزشک به شما داروهای هورمونی و … برای بالا رفتن شانس انتقال جنین به رحم برای شما تجویز کند .

    هزینه ivf در سال 1401 چقدر هست ؟

    همانطور که در بالا گفتیم ivf یا باروری مصنوعی دو مرحله مجزا دارد برای هر فرد امکان تکرار هر محله متفاوت است و تکرار هر مرحله به هزینه بیمار اضافه میکند .

    هزینه دارو و انجام پانکچر یا تخمک کشی و تشکیل جنین (مرحله اول ) :

    به صورت کلی این مرحله شامل دو هزینه ی متفاوت است . باید توجه داشت که ممکن است پانکچر برای یک فرد چنین بار تکرار شود تا تعداد تخمک و اسپرم مناسبی از فرد تهیه شده و تعداد جنین مناسبی تشکیل شود .

    هزینه داروی یک مرحله پانکچر در سال 1401 حدود 10 الی 15 میلیون به ازای استفاده از هورمون ها و داروهای ایرانی و حدود 30 الی 40 میلیون به ازای داروها و هورمون های خارجی است .

    دستمزد دکتر و هزینه های بیمارستان برای انجام یک مرحله پانکچر و تشکیل جنین به صورت حدودی در مراکز دولتی حدود 1 الی 4 میلیون و در مراکز خصوصی حدود 10 الی 12 می باشد .


    بیشتر بدانید : سرطان مثانه چیست و چه علائم و درمانی دارد ؟


    هزینه دارو و انجام انتقال جنین و دستمزد دکتر (مرحله دوم ) :

    این مرحله نیز همانند مرحله پانکچر میتواند چندین بار تکرار شود و احتمال موفقیت انتقال به موارد متعددی مثل بیماری های زمینه ای خانم (کیست های رحم و تخمدان ، مشکلات ساختاری رحم و … ) و بیماری های زمینه ای آقا (که در کیفیت اسپرم تاثیر میگذارد مثل واریکوسل ، شکست اسپرم و … ) و کیفیت جنین تشکیل شده و مهارت پزشک بستگی دارد .

    هزینه ی داروهای هورمونی قبل از انتقال جنین حدود 5 الی 10 میلیون به ازای مصرف داروهای ایرانی و حدود 10 الی 20 میلیون به ازای مصرف داروهای خارجی می باشد .

    دستمزد دکتز و هزینه های بیمارستان برای انتقال جنین به دلیل اینکه بدون بیهوشی انجام میگردد حدودا نصف دستمزد و هزینه ی بیمارستان در مرحله ی پانکچر می باشد .

    تعداد نرمال یا طبیعی تخمک و جنین بعد از هر بار پانکچر چقدر است ؟

    باید توجه داشت در یک مرحله پانکچر میتواند بین 0 الی 50 عدد تخمک از بدن خانم به دست آورد .
    تعداد تخمک به دست آماده به سلامت رحم ، تخمدان ، بیماری های زمینه ای و… در خانم و مهارت پزشک متخصص بستگی دارد و در هر فرد متفاوت بوده و به این موارد بستگی دارد.
    در زنان با مشکلاتی مثل تنبلی تخمدان ، کیست های آندومتریوز و… تعداد پایین تری (حتی 0 عدد) تخمک به دست می آید.

     مراحل انجام ivf
    مراحل انجام ivf

    زوجین می توانند با مراجعه به بهترین دکتر ناباروری و IVF و مشاوره اصولی بهترین روش درمان ناباروری را انتخاب کنند. شناخت همه جانبه روش های درمان ناباروری می تواند در انتخاب بهترین روش به زوجین کمک کند. از این رو آندرومید با توجه به نظرات بیماران برای شما لیست بهترین دکتر زنان و نازایی IVF را تهیه کرده است :

    لیست بهترین دکتر ناباروری و IVF در تهران و ایران


    دکتر ملک منصور اقصی :

    آقای دکتر ملک منصور اقصی در سال 1329 در شهر تهران متولد شد. ایشان تحصیلات ابتدایی را در دبستان علم و هدف شهر تهران در سال 1335 و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان هدف شهر تهران آغاز نمود و در سال 1347 موفق به اخذ مدرک دیپلم گردید. تحصیلات عالی خود را در سال 1347 در رشته پزشکی دانشکدة پزشکی دانشگاه تهران آغاز کرد و در سال 1354 فارغ‌التحصیل شد. وی در سال 1362 موفق به اخذ درجة تخصصی در رشتة زنان و زایمان از دانشکدة پزشکی دانشگاه تهران گردید. وی دوره‌های تکمیلی clinical attachment را در دانشکدة لندن- ملبورن- ویرجینا دانشگاه انگلستان- استرالیا- آمریکا گذراند. ایشان اکنون به عنوان عضو هیئت علمی و استادیار گروه زنان و زایمان در بخش نازایی و IVF در بیمارستان ولیعصر مشغول به کار می‌باشند.
    دکتر اقصی یکی از بهترین دکتر ناباروری و IVF در ایران به شمار می آید .

    آدرس مطب دکتر اقصی : تهران ولی عصر – روبروی بیمارستان دی – ساختمان پزشکان دی طبقه 11

    شماره تماس دکتر اقصی : ۰۲۱-۸۸۸۸۴۸۴۶

    بهترین دکتر ناباروری دکتر ملک منصور اقصی
    دکتر ملک منصور اقصی

    دکتر جلیل پاک روش :

    ایشان تحصیلات ابتدایی را در شهر تهران آغاز نمود و در سال 1347 موفق به اخذ مدرک دیپلم گردید. تحصیلات عالی خود را در در رشته پزشکی دانشکدة پزشکی دانشگاه تهران آغاز کرد و در سال 1354 فارغ‌التحصیل شد. وی موفق به اخذ درجة تخصصی در رشتة زنان و زایمان از دانشکدة پزشکی دانشگاه تهران گردید. یکی از بهترین دکتر ناباروری و IVF در ایران میتوان دکتر پاکروش را نام برد .
    ایشان دوره‌های تکمیلی clinical attachment را در دانشکدة لندن- ملبورن- ویرجینا دانشگاه انگلستان- استرالیا- آمریکا گذراند. ایشان اکنون به عنوان عضو هیئت علمی و استادیار گروه زنان و زایمان در بخش نازایی و IVF در بیمارستان ولیعصر مشغول به کار می‌باشند.

    آدرس مطب دکتر جلیل پاک روش : تهران خیابان نجات الهی جنوبی (ویلا) – نبش چهارراه سپند – پلاک 44 – طبقه اول

    شماره تماس دکتر جلیل پاکروش : ۰۲۱-۲۲۶۴۲۸۷۷    ۰۹۳۰-۳۰۳-۸۰۱۶

    بهترین دکتر ناباروری و IVF دکتر جلیل پاکروش
    دکتر جلیل پاکروش

    دکتر انسیه شاهرخ تهرانی نژاد :

    خانم دکتر انسیه شاهرخ طهرانی نژاد در سال 1338 متولد شد. ایشان تحصیلات ابتدایی را در دبستان محمدیه اسلامی شهر تهران به سال 1344 و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان فخریه اسلامی شهر تهران آغاز نمود و در سال 1356 موفق به اخذ مدرک دیپلم گردید. تحصیلات عالی خود را در رشته پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران آغاز کرد و به سال 1364 فارغ‌التحصیل شد. در رزومه دکتر انسیه شاهرخ تهرانی نژاد میتوان به موفق شدن به اخذ درجه تخصصی در رشته زنان و زایمان از دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد. ایشان اکنون به عنوان عضو هیئت علمی و دانشیار گروه زنان و زایمان در بخش نازایی و IVF بیمارستان ولیعصر مشغول به خدمت می‌باشند.

    آدرس مطب دکتر انسیه شاهرخ تهرانی نژاد : خیابان شهید بهشتی، خیابان دکتر مفتح، نبش خیابان دوازدهم، مرکز شایامهر

    شماره تماس مطب دکتر شاهرخ تهرانی نژاد : 88734401-021

    بهترین دکتر ناباروری و IVF دکتر انسیه شاهرخ تهرانی نژاد
    دکتر انسیه شاهرخ تهرانی نژاد

    دکتر ربابه طاهری پناه :

    ایشان از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال 1371 در رشته پزشکی عمومی فارغ التحصیل شده است. پس از آن جهت گذراندن طرح نیروی انسانی در مراکز درمانی بهداشتی شهر کرج فعالیت داشته است.
    وی در سال 1372 با توجه به علاقه بسیار زیاد به رشته زنان و زایمان و ناباروری، دوره تخصصی خود را در دانشگاه علوم پزشکی یزد که اولین مرکز در راه‌اندازی رشته ناباروری و IVF بوده شروع نمود و در تمام دوره تخصصی از آموزش اساتید گرانقدر جناب آقای دکتر محمدعلی کریم زاده، دکتر عباس افلاطونیان و دکتر محمد غفورزاده فیض برد. دوره تخصصی خود را در سال 1376 با موفقیت و اخذ بورد تخصصی زنان و زایمان به اتمام رسانید.
     سپس دریکی از شهرهای استان یزد در شهر میبد در سالهای 1376 و 1377 اقدام به درمان و معالجه بیماران نموده است.
    در سالهای 1378-1379 به عنوان عضو هیئت علمی و مدیر گروه اندوکرینولوژی پژوهشکده ابن سیناجهاد دانشگاهی فعالیت نمود. ایشان با توجه به علاقه وافر به رشته ناباروری مجدداً دوره فوق تخصص و فلوشیپ ناباروری و IVF   را در محضر اساتید بزرگوار این رشته در دانشگاه علوم پزشکی شهیدد صدوقی و در مرکز تحقیقاتی درمانی یزد درسال 1379-1380 سپری نمود.


    آدرس مطب دکتر طاهری پناه : استان تهران، شهر تهران، خیابان دکتر شریعتی، ابتدای ظفر ، ساختما ن سبز ، طبقه دوم ، واحد 10

    شماره تماس دکتر طاهری پناه : 22223327-021

    بهترین دکتر ناباروری و IVF دکتر ربابه طاهری پناه
    دکتر ربابه طاهری پناه

    آخرین به روز رسانی : یک شنبه 1401/10/25

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    1 دیدگاه در “بهترین دکتر ناباروری و IVF در ایران و تهران

    1. مریم گفت:

      رحم اجاره ايي الان چقدر هزينه داره؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *